Poldertocht- Herfstvakantie Zpetter



Het is herfstvakantie hier.

Regio midden dus net als een groot deel van Nederland hebben wij ons welverdiende weekje rust. De vliegende start na de zomervakantie ging goed.
Voorzichtig settelt iedereen zich in zijn nieuwe klas en bij zijn of haar nieuwe juf. Of zelfs op de een nieuwe school. Het gaat niet zonder slag of stoot, maar het gaat.

Herfstvakantie betekent ook geen trainen. Heerlijk 5 avonden geen zwembad, en gewoon de avond voor onszelf. Eten op onze tijd, met elkaar en tijd voor een spelletje 's avonds.

Herfstvakantie betekent ook winterjassen uitzoek tijd. Nu was ik daar al mee bezig. Ik liep tegen een aantal mooie koopjes aan, maar dat wordt weer een nieuw blogje. Maar volgens mij heeft iedereen nu echt wel een fijne warme en mooie jas. En met 3 kinderen die alle 3 nogal uitgesproken wensen hebben, is dat wel een prestatie op zich.

Herfstvakantie betekent ook de keuken in, appeltaart, koekjes, appelmoes, speculaas en andere lekkernijen. Pompoen gaan we ook weer veel gebruiken. We hebben ook een grote jongen liggen.

Herfstvakantie betekent ook geuren, ik ben een absoluut verslaafde aan geur. Tot aan mijn schoonmaakmiddelen aan toe heeft alles een fijne geur.

Herfstvakantie betekent ook nog even naar buiten waar het kan. Dus wandelen, fietsen, kastanjes verzamelen en frisse lucht inademen. Het weer werkt dit jaar op een uitmuntende manier mee met deze traditie. Want op een paar herfstbuien na is het werkelijk genieten buiten. Zo erg dat het haast zonde is dat we zo vroeg al onze winterjassen op orde hebben.

Haast hoor. Want klagen doe ik zeker niet. Ik geniet zo van de herfst. De regen, de stormen, de kleuren, de geuren, en vooral het melancholische. Het naar binnen keren, ons klaarmaken voor warmte en licht binnen. Binnen in ons huis, maar ook in onszelf. Tijd voor bezinning. Kortom een heerlijke tijd.

Maar deze week is het dus herfstvakantie en mooi weer, dus gaan we naar buiten. Daar waar we kunnen. Maandag zijn we hier heel simpel een stukje de polder ingefietst en bij het nabijgelegen vogelkijk gebied een stukje gaan lopen. Camera's mee en genieten maar.















Reacties