Jarig!


En niet zo maar jarig! 40 jaar ben ik geworden op 23 september!

En tot nu toe voelt het werkelijk heerlijk! Lieve felicitaties van lieve mensen om me heen. Lieve hartekadootjes van mensen die me heel erg na staan. De zon die hard haar best deed en kinderen en dieren die heerlijk op hun gemak zijn.

Maar 40 jaar schept ook verplichtingen, het is een mijlpaal een lustrum, een kroonjaar. Dat schept verwachtingen. In het leven blijkbaar maar ook: Wat ga je doen op je blog.



Nu is mijn blog relatief nieuw en hoewel de meeste van jullie bekenden zijn, zijn er vast een hoop dingen die jullie nog niet van mij weten. Na enig zoeken en surfen kwam ik op de site van Flow. Een heerlijk blad, waarmee ik graag weg droom. Zij hadden vorig jaar als cadeautje een boekje met 1000 vragen aan jezelf. Nu ga ik jullie zeker niet vervelen met 1000 antwoorden, zo gek ben ik zelfs niet :) Maar ik dacht zo voor mijn 40ste verjaardag dat ik er best 40 uit dat boekje kan beantwoorden.


Dus hierbij de antwoorden op de "Club van 40 uitdaging"

  1.  Met wie zoende je voor het eerst?
    Oh dat is lang geleden. Nu was ik er volgens mij niet erg vroeg bij. Maar toendertijd zat ik op handbal en daar als aspirant (dus rond een jaar of 15 geloof ik?) met wie hou ik gewoon lekker voor me. Blijft er toch nog iets privé.
  2. Welk boek heeft veel indruk op je gemaakt?
    "In de ban van de ring" Het boek heb ik wel 6 keer gelezen, en iedere keer kan ik weer in die droomwereld verdwijnen. Heerlijk!
  3. Hoe ziet je ideale trouwjurk eruit?
    Ik ben in mijn leven 2 keer getrouwd. De eerste keer was wat groter, in een heus kasteel maar niet met een heel dure vreselijk mooie jurk. Ik was zowiezo zwanger maar ook vond ik het gewoon zonde. Geld kan je maar 1 keer uitgeven en dan geef ik het liever uit aan bv eten met zijn allen, en niet aan een jurk die je maar 1 keer aan doet.
    De 2de keer trouwde ik gewoon netjes in een broekpak. Gratis op maandag enzo. Maar lieten we onze familie en vrienden bijdragen wat zij dachten dat nodig was op onze trouwdag. Die dag zou ik zo weer overdoen. Wat hebben we genoten toen!
  4. Ben je bang in het donker?
    Dat ligt aan de situatie. In het bos in mijn eentje JA dan ben ik heel bang. In de tuin met het vuurtje aan en een beker warme choco. Nee geen seconde.
  5. Welke sieraden draag je dagelijks?
    Ik draag niet veel sieraden, en eigenlijk al helemaal niet dagelijks. Het is gewoon niet zo handig om te dragen als ik in de tuin sta te wroeten, of met 3 honden aan de riem door de polder banjer.
  6. Vinden kinderen jou leuk?
    Dat hoop ik wel. Ik ben qua opleiding kinderdagverblijfleidster. Nee ik denk dat ik dat wel hardop durf te zeggen. Ik ga ook beter met kinderen (maar ook met pubers) dan met volwassen. Meestal eindig daar op familie feestjes, of ze zoeken mij op.
  7. Welke films kijk je liever op de bank dan in de bioscoop?
    Eigenlijk alle films wel. Ik kan me meestal niet zo lang concentreren en dan is even opstaan en pauze altijd wel heel fijn. Als ik uitga, ga ik liever wat drinken of eten ergens en gezellig kletsen of een museum. Naar de bioscoop gaan is niet echt mijn manier van uitgaan.
  8. Hoe mild ben jij in je oordeel?
    Dat ligt eraan. Ik geloof altijd in 2 kanten van een verhaal. Daar wil ik ook altijd echt naar luisteren. Mits het normaal gebracht wordt. Mijn oordeel kan ook wijzigen als ik nieuwe informatie krijg.
  9. Ben je een goede slaper?
    Nee absoluut niet. Mijn hoofd blijft werken en malen tot het volkomen uitgeput is, dan gaat het uit en ik slapen. Ik word dan ook weer denkend wakker. Dat kan dus ook na een uurtje zijn. Nu heb ik mijzelf wel in al die jaren (en dat zijn er al 40 :)) wel trucjes aangeleerd waardoor ik wel kan gaan slapen. En daardoor maak ik nog wel een soort van hele nachten. Maar eigenlijk zijn het dus maar korte stukjes.
  10. Wat is je laatste ontdekking?Abercrombie voor kinderen. Het bestond al heel lang, maar het staat mijn kinderen zo leuk!
    En op een meer wat dieper level, dat sommige vrienden, toch geen vrienden waren. Helaas.
  11. Geloof je in leven na de dood?
    Ja, ik vind mijn rust in boeddhisme, daar vind ik een heel mooie verklaring over hoe het werkt met zielen en zijn. Het voelt goed om daaraan vast te houden.
  12. Op wie ben je boos?
    Vaak op mezelf. Vooral als ik de onmogelijke lijst taken die ik gepland had natuurlijk niet kan afronden.
    Maar ook wel op anderen. Mensen op social media, vooral Facebook, die gewoon maar eruit denken te kunnen gooien wat er in hun hoofd opkomt, zonder te bedenken dat het anderen heel erg kan kwetsen.
    Vaak zijn het mensen die in het dagelijks leven, dit nooit zo zouden zeggen, maar hup openbaar op facebook kan het ineens wel. Mensen die dan beweren heel liefdevol te zijn, en zo sociaal. Maar dat blijkbaar dus niet zijn. Dat kan zelfs vriendschappen kapot maken.
  13. Gebruik je vaak het openbaar vervoer?
    Nee, eigenlijk nooit. We wonen heel mooi centraal dus eigenlijk pak ik altijd de fiets. Ik heb geen rijbewijs dus de auto is alleen voor manlief. Ik heb volgens mij nog nooit met een OV chipkaart gereist. Geen idee zelfs hoe dat zou moeten.
  14. Ben je geworden wat je vroeger wilde worden?
    Moeder ja! Ik heb met 3 kinderen en een fijne man mijn volle eettafel die ik wenste. Maar ik wilde ook leerkracht op de basisschool worden, en dat is helaas niet gelukt. Wel heb ik mijn diploma voor kinderdagverblijfleidster maar momenteel werk ik niet.
    Het is vooral nog helemaal niet praktisch om te werken en niet thuis te zijn overdag. Het programma is veel te druk en de kinderen vragen te veel om ook nog eens een baan te hebben
    Dat is niet erg hoor, het is een keuze die we bewust gemaakt hebben. Voor de rust in het gezin was dit het beste wat we konden doen. Als ik kijk naar hoe het tot nu toe loopt hier en hoe de kinderen het doen, is deze keuze nog steeds het beste die we konden maken. Jammer vind ik het wel hoor. Mijn wereld is niet beperkt of klein, maar ik blijf het lastig vinden om niet iets tastbaars bij te dragen aan het gezin. Maar goed de kinderen worden ouder, mijn tijd komt eraan.
  15. Op welke nummer kun je lekker dansen?
    Nou of anderen het lekker vinden? Geen idee, maar ik dans graag en veel op upbeat muziek. Maakt niet veel uit welk nummer. Midi en ik dansen graag en veel. De mannen kijken dan met een scheef oog en hopen dat het snel over is.
  16. Welke eigenschap waardeer je enorm in een geliefde?
    Humor! Gewoon kunnen lachen met en om elkaar. Niets meer en niets minder.
  17. Wat is je grootste aankoop geweest?
    Eens denken, ik denk toch wel mijn bank? of mag ik de auto ook tellen? Ik rij er niet in, dus echt mijn ding is het niet. Daarnaast had ik absoluut een andere auto gekozen als die voor mij geweest zou zijn hahaha. Dus ik denk de bank in de woonkamer.
  18. Geef je mensen 2de kansen?
    Ja het komt voor. Nu is 2de kansen erg ruim voor mij. Als je in mijn inner circle zit, kan je heel ver gaan voor de grens bereikt is. Dan krijg je feitelijk kans op kans, maar ik zie het dan zeker niet zo. Meer als gewoon wat erbij hoort. Hoor je niet bij de inner circle dan werkt het echt anders. Dan kan ik je makkelijk opzij schuiven. Lieg je en bedrieg je over en tegen mij dan is het wel klaar merk ik momenteel. Mijn loyaliteit heeft echt zijn grenzen.
  19. Heb je veel vrienden?
    Ja dat denk ik wel, Een paar heel goede vrienden, die ik ook midden in de nacht durf en kan bellen en heen aantal vrienden. Nu zijn er ook een hoop kennissen en dat is in mijn geval zeker niet negatief. Mensen die je kent en waar je voor klaarstaat als het nodig is.
  20. Van welk woord krijg je de kriebels?
    Kids, kiddo's en meidens.. verbasteringen van woorden die eigenlijk al niet helemaal juist zijn. Het voelt taalkundig gewoon zo fout.
  21. Ben je ooit op tv geweest?
    Nee, gelukkig niet.
  22. Wanneer was je voor het laatst zenuwachtig?Nu geloof ik, ik vind het best spannend om iedere keer een post neer te zetten op mijn blog. Ik weet niet of jullie het leuk vinden, of dat het vervelend is en ik deel best wel wat van mezelf. Vandaar.
  23. Wat maakt thuis thuis voor jou?
    Mijn dieren en familie. Overal kan thuis zijn, als we maar compleet zijn.
  24. Waar haal jij je nieuws vandaan?
    Vooral Facebook en dan de nieuws sites, NOS volg ik graag. Ik kijk geen journaals, op dit moment is het mij veels te negatief en ellendig. Ik hoop en vertrouw op een goede wereld. Ik moet wel, we voeden 3 kinderen op.
  25. Wat doet een wandeling in de natuur met je?
    Veel, Fysiek is het heel erg bevrijdend. De hoeveelheid zuurstof is zo lekker als het mijn lijf instroomt. Maar ook mentaal kom ik er helemaal tot rust. Vooral de duinen hebben dat effect. Ja eens een Hagenees, altijd een Hagenees he.
  26. Waar hou jij je aan vast in moeilijke tijden?
    Mijn man. Hij is echt mijn steun en toeverlaat. Alles bespreken we samen voor we wat doen. We missen elkaars signalen wel eens, maar zullen altijd elkaar vinden.
  27. Kan je makkelijk een compliment in ontvangst nemen?
    Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik denk altijd dat het een grapje is, of niet voor mij bedoeld. Het is een leerproces. En in de drakentijd ook een grote draak.
  28. Wat zie je als je in de spiegel kijkt?
    Een dikke lieve vrouw. Waar ik veel haken en ogen aan kan vinden, maar ook gewoon heel trots op ben. 40 ben ik, 3 kinderen een mooi huis, meer tuin dan ik aankan en soms is het werk ook gewoon al klaar. Kortom ik kom er wel. Maar ik ben er nog lang niet, als ik kijk naar mensen in mijn omgeving. Waar huizen schoon zijn, hoofden niet in een permanente depressiestand staan, lichamen in staat om te sporten en agendapunten niet vergeten. Maar inmiddels is dat wel mijn acceptatie, dat is hier niet en al met al heb ik meer dan genoeg positiefs te bieden om gewoon heel trots te zijn op mezelf.
  29. Wat is het beste besluit in je carrière?
    Te kiezen om te stoppen, en te gaan voor de rust in het gezin. Hoe lastig ook, hoe vaak ik ook tegen alle muren oploop en soms mijn wereld echt te klein is. Dit is een van de basispijlers waarom ons chaotische gezin werkt. Omdat ik de tijd heb, om de basis te regelen, de planningen te maken en iedereen te verzorgen. Dat geeft ruimte voor veel moois. Dat is waarom zo veel mensen hier een plek hebben, waarom er altijd maar dan ook echt altijd ruimte is voor nog iemand erbij. Waar we niemand vergeten of over het hoofd zien, en waar iedereen zichzelf mag zijn.
  30. Wat zou je doen als je 5 jaar in de gevangenis zat?
    Studeren. Pedagogiek, of onderwijs, nou ja van alles en leren haken. Dat ook :)
  31. Is er een vreemde eetcombinatie waar je dol op bent?
    Ohje. Uhm Pannenkoeken met vega Shoarma en knoflooksaus. Jummie!
  32. Hoe traditioneel ben je?
    Heel. Niet zo zeer in rollenpatronen, maar wel in tradities die wij hier maken als gezin. Ze komen ieder jaar terug. Veranderen misschien iets van vorm, maar zijn er zeker.
  33. Doe je wel eens dingen uit medelijden?
    Nee nooit. Ik voel wel mee, en van daaruit kan ik dan best helpen, graag zelfs. Maar nooit uit medelijden. Dat voelt niet oprecht.
  34. Welke eigenschap vind je niet zo mooi aan jezelf?
    Mijn zelfkritiek. Ik zou zo graag wat positiever willen zijn over mezelf.
  35. Hoe breng je het liefst je avond door?
    Dat verschilt, ik geniet heel erg van de avonden zwembad, maar ook van gewoon op de bank. Restaurant is ook heel fijn. Wat het wel altijd fijn maakt is als ik mensen plezier hoor hebben. wie en hoeveel maakt niet uit, als ik maar blijdschap hoor.
  36. Zou je de wet overtreden om iemand van wie je houdt te redden?
    Ja zonder twijfel.
  37. Leen je makkelijk spullen uit?
    Ja zelfs te makkelijk denk ik soms. Ik krijg nog weleens spullen niet terug.
  38. Waarin ben je nog steeds een beetje naïef?
    Mensen denk ik, ik geloof zo in dat elk mens goed is. Soms kan die verkeerde keuzes maken en daardoor verkeerde dingen doen, maar ik geloof nooit dat iemand slecht of hatelijk geboren is.
  39. Op welke manier kom jij het liefst tot rust?
    Op de bank, onder een deken, en een kopje thee. Youtube filmpjes kijken.
  40. Hoe gedraag je je als je nerveus bent?
    Heel irritant, veel praten, slecht luisteren en als er iets moet gebeuren is het haast met militaire precisie. Mensen weten inmiddels dan uit mijn buurt te blijven.

Reacties